Nyers ételekkel az egészségért és az önellátás adta függetlenségért

Önellátás - élelmiszerellátás az udvarodból.

Minél több zöldség, gyümölcs, bogyó és mag kerül az asztalra a kertből,
annál kevesebb pénz marad a boltban és a gyógyszertárban.


Victoria Boutenko: A nyers étel csodája


A répa zöldjében sokkal több tápanyag van, mint a gyökérben. Laza mozdulattal eldobjuk a répa legtáplálóbb részét!”

A zöldségek gyökerei sokkal finomabbak az emberi ízlelés számára, mint azok zöld levelei, mert több cukrot és vizet tartalmaznak. A levelek, tápanyagtartalmuk miatt, keserűbbek.”

A cékla levele például 7-szer több kalciumot és 192-szer több A-vitamint tartalmaz, mint a gyökere! A fehérrépa levelében 2500-szor több K-vitamin található, mint a gyökerében!”

Számomra egyértelműnek tűnik, hogy ha kívánjuk az olyan izgató ételeket, mint amilyen a cukor, a koffein és a fehér liszt, az azt jelzi, hogy homeosztázisunk valójában „kificamodott”.”

Meggyőződésem, hogy helyre lehet állítani azt a természetes képességünket, hogy újra szeressük és kívánjuk az egészséges ételeket. Még akkor is, ha az évek során pokolian erős függőséget fejlesztettünk ki magunkban a nem természetes ételekkel kapcsolatban.”

A zöld levelek nem tartoznak a zöldségek közé, és nincs bennük keményítő! Valójában a zöld levelűek az egyetlen olyan ételcsoport, amelyik segít a többi étel emésztésében azáltal, hogy serkenti az emésztő enzimek kiválasztódását. Így aztán a zöld levelek bármilyen más étellel párosíthatók.”

A zöld levelek kiváló fehérjeforrások! "

Utánanéztem egy tucatnyi zöld levél tápanyagtartalmának, és örömmel láttam, hogy amelyik aminosavból az egyikben kevés, abból a másikban sok van. Ha tehát változatosan fogyasztjuk a zöld leveleket, akkor bőségesen kielégítjük velük szervezetünk teljes esszenciálisaminosav-szükségletét.”

Szervezetünk sokkal könnyebben hoz létre fehérjét a zöldek egyedi aminosav-választékából, mint azokból a számára idegen, komplex, hosszú láncú fehérjemolekulákból, amelyek pl. a marha-, vagy a csirkehúsban találhatók.”

Állati eredetű fehérje fogyasztásakor  a szervezeted csak nagy nehézségek árán tud egyik másik élőlény számára készült, összetett molekulából – ami az emberi fehérjétől jelentősen eltérő aminosav-kombinációból áll – a te számodra megfelelő fehérjemolekulát produkálni. Ráadásul nagyon valószínű, hogy ennek kapcsán rengeteg nehezen emészthető, a szervezeted számára fölösleges fehérjéhez is jutsz.”

Ezek a fehérje-fragmentumok hulladékként hosszú ideig lebegnek a véráramban, esetleg allergiát és egyéb egészségügyi problémákat okozva.”

Az állati eredetű fehérjék fogyasztásának groteszk következménye az is, hogy manapság sokan szenvednek aminosav-hiányban. Ez a hiányállapot nem csupán az egészséget veszélyezteti, hanem még az érzékszervek működését, az érzelmi életet és a viselkedést is drasztikusan befolyásolja.”

Dr. Bernard Jensen professzor mondta: „Bármely tisztító programnak a béllel kell kezdődnie… Az utóbbi 50 évben, amit betegek gyógyításával töltöttem, teljesen egyértelművé vált számomra, hogy a legtöbb ember egészségügyi gondjait a bél nem megfelelő kezelése okozza.”

A rostok fogyasztásának elsődleges célja a kiválasztás. Rostok nélkül a teljes kiválasztás szinte lehetetlen. Az emberi test varázslatos módon úgy épül fel, hogy a benne lévő mérgező anyagok többsége, beleértve az elhalt sejtek millióit is, naponta az emberi szervezet „csatornarendszerébe”, a bélbe kerül. A bélrendszer mérgekkel teli hulladékkal töltődik fel, amire undorodva tekintünk, hozzá sem óhajtunk nyúlni. A szervezetnek azért van szüksége rostokra, hogy ezt a hulladékot kiválaszthassa.”

A lenmag tökéletes kiegészítője az emberi táplálkozásnak. Nagyon magas az oldható és az oldhatatlan rosttartalma: 26% rostot tartalmaz.”

Őseink számos különféle étrendet követtek a történelem során, attól függően, hogy milyen környezetben éltek. Ami azonban közös bennük, hogy sok rostot fogyasztottak.”


1
2
3
4
5
6
7
8



Nyers ételek. Nyers konyha.




<< Vissza                   Főoldal                 További linkek az önellátásról >>